Is er plaats in je start-up voor digital marketing?

Blog

door

Lieve Scheirlinckx

Marketing
Digital marketing

Nee? Tijd om aan de slag te gaan want digital marketing is meer dan een hype.
Maar wat is het voordeel voor je bedrijf? Een inspanning leveren voor online marketing is nodig wanneer je interessante prospects wilt en je klanten wilt transformeren in echte fans van je merk.

Als startup kun je niet terugvallen op duizenden case studies of reviews van grote klanten. Dus.. Hoe creëer je dan vertrouwen in je merk en trek je de juiste klanten aan? Lees meer in onze startup selling guide.

Elke interactie met je merk is een opportuniteit om vertrouwen op te bouwen. Een happy klant is een klant die tevreden is met producten die je hen aanbiedt. Maar het gaat om meer dan enkel een transactie. De klant leert je ook kennen en waardeert de diensten die je levert.
Het is belangrijk om de juiste marketing strategie te kiezen, uitgevoerd door iemand die in je idee geloofd en die je passie voor je merk kan overbrengen. Maar wat is de volgende stap?

Setting goals is the first step in turning the invisible into the visible

Tony Robbins

Je hebt een duidelijke visie op de toekomst. Het vertalen van die visie in een duidelijke online marketingstrategie is een must om je marketing inspanningen tot een goed eind te brengen. Elke campagne, landingspagina, blogpost en sociale media berichten heeft dezelfde bedoeling: het bereiken van je doel!

  • Is het vertrouwen opbouwen?
  • Of leads creëren?
  • Of productoptimalisatie gebaseerd op klanten feedback

Of misschien is het wel al het bovenstaande?

De ideale klant in de vorm van een buyer persona

Je ideale klant is de doelgroep die je wil bereiken. Deze mensen zijn waardevolle leads en kunnen uiteindelijk trouwe klanten worden. Hun feedback is belangrijk wanneer je aanpassingen wilt doen aan je dienst of product.
Door tijd te spenderen aan het opbouwen van personas krijg je meer inzicht in je klanten.
Feedback van je klanten en digital marketing is de leuke kant van je onderneming. Het is een gemakkelijke manier om meer business te genereren. Maar het is belangrijk dat het op een juiste manier gebeurt.

Ga online het gesprek aan

Afhankelijk van je doelen en je ideale klant, moet je met hen gaan communiceren via het juiste kanaal. Via online communicatie kun je snel en tegen een lage kost je boodschap naar buiten te brengen. Het maakt het ook gemakkelijk voor de klanten om hun mening te uiten.
Een landingspagina, een blog of zelfs een webshop? Wat je nodig hebt hangt compleet af van je buyer personas en je doelen. Het is belangrijk om steeds je boodschap te verspreiden!

Leer van je digital marketing inspanningen

Eenmaal je uw webpagina en sociale media campagne of je blog en e-mail hebt gelanceerd,is het tijd om te evalueren. Wie leest welke content? Wanneer en op welke manier doen ze dat?
Welke sociale media post lokt de meeste volgers naar je webpagina en welke leads hebben de grootste kans om in klanten te veranderen?
Gebruik deze, en andere inzichten om de resultaten te optimaliseren en bekijk zo welke inspanningen je het meeste opleveren.

Blijf lezen, deze artikels zijn ook interessant