Local en digital: banken zijn goed in customer experience

Blog

door

Vincent Vanderbeck

Marketing
Skedify

Volgens bankshopper.be heeft het Belgische publiek AXA Bank verkozen tot beste bank van het jaar.
Waarom winnen lokale banken aan populariteit in België? Hun geheim is een combinatie van lokale targeting en gebruiksvriendelijke digitalisering.

Investeren in digitalisering hoeft niet ten koste te gaan van de lokale verankering en klanten bedienen.

Online diensten voor de bankensector zijn meer dan een leuke website met informatie over sparen of beleggen. Iedere bank heeft een app om betalingen te doen tegenwoordig.
Sommige banken bieden alleen online diensten.
Het lijkt er nog steeds op dat België zijn transacties online wilt verrichten, maar als het gaat om advies en het vertrouwen van het Belgische publiek, verkiezen we een lokale adviseur.
Een lokale bank die meer dan een elementaire digitale service biedt, lijkt in staat om het vertrouwen van hun klanten te winnen.

Beide fronten moeten aanwezig zijn in de cultuur van de bank

De bankensector dicht bij de klanten brengen, dat is waar het allemaal om draait. Of het nu om de digitale vorm van de bank gaat of om hun lokale aanwezigheid, banken moet zich op alle vlakken bewijzen als ze het vertrouwen terug willen winnen van hun klanten.
Advies en belangrijke beslissingen, zoals beleggingsmogelijkheden of leningen zijn nog steeds een taak voor de lokale agenten.
Digitalisering aan de andere kant, moet de bank dichter bij de klant te krijgen:

Online planning is de perfecte tool voor het overbruggen van de kloof

Klanten willen kunnen contact opnemen met de lokale instanties. Deze werken immers meer en meer alleen op afspraak. Een planningstool verlaagt de drempel voor klanten om een ​​afspraak te maken. Ze hoeven alleen maar te klikken om een ​​afspraak bij hun bank te krijgen. In de tussentijd, geeft de tool inzicht in het gedrag van klanten en verbetert hij de customer experience bij het klanten bedienen.
Zo is een bank in staat om 24/7 beschikbaar te zijn, wat dan weer professionaliteit en openheid ten opzichte van hun klanten biedt.

Wil je meer weten over een betere customer experience? Skedify is de Belgische software-oplossing voor online planning.

Written by

Vincent Vanderbeck is een ondernemer met een zwakke plek voor nieuwe technologieën. Als oprichter & managing partner van Comma Group staat hij jonge ondernemers bij in het opzetten van hun eigen bedrijf met een focus op digital innovatie. Als Technofiel begeleidt hij ook bedrijven bij hun ontdekking in nieuwe technologieën zoals AI, Blockchain, IoT en nog veel meer. 

Blijf lezen, deze artikels zijn ook interessant