Partenamut lanceert Babymut.be voor toekomstige ouders

Case

door

Marketing
Partena Babymut

Als een van de leidende ziekenfondsen vindt Partenamut het belangrijk om haar leden niet alleen van de juiste verzekering te voorzien, maar ook van op maat gemaakte informatie over verschillende thema’s, zoals sociale dienstverlening en gezondheidspreventie. In 2013 lanceerde Partenamut Babymut.be, een website specifiek voor toekomstige ouders. De ziekteverzekeringorganisatie koos Sitecore als het platform voor het bouwen en laten functioneren van de website. Vandaag zijn al meer dan 3300 leden geregistreerd voor de gepersonaliseerde sectie van de website en heeft Partenamut al meer dan 75 000 euro aan drukwerk uitgespaard.

De uitdaging

Partenamut is toegewijd aan het eenvoudiger maken van het leven van haar 950 000 leden. Tegelijkertijd wil het de administratieve last voor de organisatie en de leden verlichten. Om deze strategie te ondersteunen, besliste Partenamut om een website te ontwikkelen die aan toekomstige ouders gewijd is.

Als een ziekteverzekeringsfonds hebben we veel informatie over papierwerk, schadeloosstellingen, wettelijke verplichtingen en wellness voor aanstaande ouders. We wilden hen voorzien van een speciaal kanaal dat kan aangepast worden naar hun specifieke situatie en noden.

Helen Tueni, e-business project manager bij Partena

De hoofddoelen van de Babymut.be website is het verschaffen van informatie over ziekteverzekeringen, met een focus op de zwangerschap en eerste maanden van het leven, maar ook het verlichten van de bestaande bedrijfswebsite, het vereenvoudigen van de informatiearchitectuur door het overzetten van bepaalde inhoud naar de miniwebsite en het ondersteunen van leden bij papierwerk en administratieve vereisten. Door dit te doen wil Partenamut ook de klantenloyaliteit vergroten in een bepaald segment - de 25-35 jarigen, die op het internet gericht zijn - en Partenamut als de nummer 1 van de ziekteverzekeringsfondsen voor toekomstige ouders bevestigen.

De oplossing

Partenamut startte een selectieprocedure voor een nieuw Content Management System (CMS) dat in staat zou zijn de strategie om meerwaarde te creëren voor de klanten te ondersteunen. Het bedrijf selecteerde Sitecore om verschillende redenen:

  • De oplossing bood het beste potentieel voor Customer Engagement, wat een grote vereiste was. 
  • Het Sitecore Experience Platform bood een naadloze oplossing voor multichannels, multisites, multilanguages en multi-users gebruik. 
  • Sitecores oplossing scoorde hoog in Gartner’s Magic Quadrant voor Web Content Management.
  • Het Sitecore platform biedt een gemakkelijk gebruik, schaalbaarheid en draagbaarheid en verschaft marketeers en content authors veel flexibiliteit.
  • Gemakkelijke integratie met CRM en andere systemen in de toekomst en aanpasbaar naar huidige en toekomstige noden.
  • Ingebouwde SEO optimalisatie tool

Partenamut creëerde een team van interne en externe leden om Babymut.be te realiseren. Een hoofdkenmerk van de site is de navigatie die toestaat om een thematisch, chronologisch en contextueel overzicht te krijgen doorheen de vrouw haar zwangerschap. Daarbij komt dat het in een gepersonaliseerde sectie op maat gemaakte en tijdige informatie geeft aan geregistreerde gebruikers. Wat de back-end betreft biedt de Sitecore CMS specifieke rollen voor de verschillende gebruikers en de mogelijkheid om simultaan te werken. Met het Marketing Center kunnen marketers een end-to-web campagne lanceren met weinig of geen interventie van developers.

Het resultaat

Sitecore verschafte Partenamut met een betrouwbaar platform, dat door de groep content editors snel werd opgenomen. Het volledige beheer, inclusief artikels, afbeeldingen, banners en een gepersonaliseerde ruimte werden in minder dan een maand afgewerkt door twee FTE’s.

Sitecore heeft bewezen niet alleen het juiste content management systeem te zijn maar ook een engagement platform. Dankzij de gepersonaliseerde inhoud en triggered email campagnes is het mogelijk voor ons om heel nauw met onze leden in contact te treden en hun engagement te optimaliseren. De nieuwe website verzekert leden dat ze de juiste documenten sturen of de juiste aanvragen doen op het juiste moment, wat tijd uitspaart voor teams en hun effectiviteit vergroot.

Helen Tueni

Verder zijn ook de productiviteit en agiliteit van de marketing en content teams aanzienlijk verbeterd dankzij het gebruik van de ‘Web Form for Marketers Module’. Voor het gebruik van Sitecore gebruikte Partenamut meer papieren documenten. Brochures moesten tegen hoge kosten gecreëerd worden. Dankzij de website is de hoeveelheid drukwerk dramatisch gedaald, wat resulteert in een substantiële besparing en een verminderde impact op het milieu.
Babymut.be ging live in April 2013. Sindsdien hebben meer dan 3300 toekomstige ouders zich geregistreerd voor de gepersonaliseerde sectie. De website heeft elke maand 3500 unieke bezoekers met een gemiddeld bezoek van 9 pagina’s en 4 minuten.

Bij Sidewalk zijn we trots dat we een heel zichtbare website voor Partenamut bouwen, door gebruik te maken van het volledige scala aan digital marketing tooling dat Sitecore te bieden heeft.

Het Sidewalkteam

Deze native Sitecore tools staan toe dat de Partenamut marketing teams de volledige user experience kunnen beheersen. Van het eerste bezoek tot herhaalde automatische e-mail campagnes en loyaliteitsmanagement. Dankzij de effectieve Sitecore ondersteuning en de creatieve oplossingen van onze Sitecore experten zijn we in staat om Babymut.be tot leven te wekken met veel minder custom development dan ooit tevoren. Sitecore biedt hoogwaardige native tools die ons toestaan om snelle, krachtige en toegankelijke oplossingen te leveren aan elke klant.