SEO tips in 2017: waar ligt de focus op?

Blog

door

Lieve Scheirlinckx

Marketing
SEO 2017

SEO regels veranderen voortdurend. Jij wilt je concentreren op wat belangrijk is om te verschijnen in de top 3 zoekresultaten in Google? Dit is een overzicht van wat eerst te doen.

Zorg ervoor dat je semantische html is wat het zou moeten zijn. Vermijd rommelige code. Headers zijn minder belangrijk dan voorheen, maar het is nog steeds een nice-to-have om de headers in volgorde te gebruiken, van H1 tot H5 en verder. Must-haves zijn nog steeds:

  • Korte en bondige titels met keywords
  • Een meta-description met keywords van optimaal 150-160 karakters (lang)
  • Een meta-tag robots voor het indexeren van een pagina of net niet
  • Een canonical-tag om je positie te verbeteren en duplicated content fouten te voorkomen.
  • Een hreflang-attribuut om duidelijk te maken in welke taal jouw content is geschreven
  • Een favicon om je site snel te herkennen Facebook en Twitter mark-ups

Mobile micro-moments

Mobile is uiterst belangrijk. Je weet dat je je telefoon niet gewoon even kan laten links liggen en je neemt ‘m zelfs mee naar bed. Iedereen heeft een mobiele telefoon en we consumeren allemaal content op ons kostbare mobiele apparaat. Daarom richt Google zich op een betere ervaring op mobiel:

Be there, be useful and be quick

Iedereen zoekt informatie op zijn of haar telefoon: zorg ervoor dat je gemakkelijk te vinden bent. Zodra jouw klant landt op je website, is het belangrijk dat deze mobile friendly is, je biedt hen indien dat relevant is, ook een excellente app-ervaring. Je bent er gewoon wanneer jouw klanten op zoek zijn naar jou op hun mobiele telefoon. Maak gebruik van wat Google je te bieden heeft: als je een lokaal bedrijf bent, verschaf al je gegevens in Google, zodat jouw klanten weten waar, wanneer en hoe je te bereiken. Als je “how to” content bezit, deel dit dan op Youtube.
En wees snel. Zodra jouw klant klaar is om te kopen, willen ze uiteraard geen problemen ondervinden tijdens dat proces. Het koopproces moet soepel en snel zijn. Page Speed ​​is zeer belangrijk in de positie van je pagina.
Wat nog meer?
Social media, krijgt een steeds belangrijkere rol, mobiele zoekmachine optimalisatie is een absolute must-have en in het algemeen rangschikt Google snelle sites die gemakkelijk te gebruiken zijn, veel hoger.
SEO is geen rocket science, maar een logische manier van het aanbieden van de juiste content op de juiste manier aan jouw klanten.

Blijf lezen, deze artikels zijn ook interessant