Waarom dienst na aankoop belangrijk is in e-commerce

Blog

door

Vincent Vanderbeck

Marketing
E-commerce

In de digitale omgeving van vandaag richten marketeers zich vaak op het conversiepercentage. Daar is natuurlijk niets mis mee want dat is wat resulteert in klanten en inkomsten. Maar als je naar de volledige merkervaring kijkt is de pre-inkoopfase slechts een heel klein deel van de gehele customer journey. Kortom: het post-inkoop stadium heeft meer aandacht nodig.

De post-inkoopfase is waar u aan hoge verwachtingen voldoet

Als organisatie moet men voldoen aan de verwachtingen die zijn opgebouwd in de pre-inkoop stadia van de klanten. Daarnaast moeten de klanten ondersteund worden op basis van hun individuele behoeften. Waarom? Omdat dit het ultieme moment is waarop de klant de geleverde dienstverlening ervaart en beslist of hij/zij het merk dan ook prefereert boven de concurrenten. Als men hierin slaagt creëert men een echte relatie met loyale klanten die misschien zelfs ambassadeurs van dit merk worden.
Voordat een prospect een lead en uiteindelijk een klant wordt beïnvloeden verschillende ‘touchpoints’ het beslissingsproces. Deze fase heeft betrekking op zowel online als offline conversie en is het een fase waarin micro conversies vaker optreden dan je zou verwachten.
Wil je weten wat deze micro conversies zijn en hoe deze te behandelen? Lees hier het artikel van Sidewalk. Heb je hulp nodig bij je e-commerce strategie? Neem contact met ons op, wij helpen je graag bij het opzetten van een strategie die het beste werkt voor jouw bedrijf.

Written by

Vincent Vanderbeck is een ondernemer met een zwakke plek voor nieuwe technologieën. Als oprichter & managing partner van Comma Group staat hij jonge ondernemers bij in het opzetten van hun eigen bedrijf met een focus op digital innovatie. Als Technofiel begeleidt hij ook bedrijven bij hun ontdekking in nieuwe technologieën zoals AI, Blockchain, IoT en nog veel meer. 

Blijf lezen, deze artikels zijn ook interessant